Sunday 2 October 2016

Sweter spod pechowej gwiazdy

Myślę, że nie będę szczególnie odosobniona w tym sentymencie, jeśli napiszę, że nie lubię prucia. Z jednej strony jest to brutalna codzienność każdej dziewiarki, a z drugiej - powód wielu łez, frustracji, niechcieja, ciskania robotą w kąt. Dobrze jest mieć wtedy kogoś niezaangażowanego, kto usiądzie i spruje bez tych wszystkich emocji: na przykład u nas jest to B., która jest w pruciu absolutnie najlepsza. Przypuszczam, że nawet moher prułaby finezyjnie i w niezłym tempie.

No ale skąd tyle o pruciu? Ano stąd, że mój ostatnio ulubiony sweter był pruty co najmniej kilka razy - i to do szczętu! Niby próbka się zgadzała, niby wszystko pięknie, ale tak było źle i tak niedobrze. Kadłub sprułam do zera, chociaż dotarłam do 1/3. Potem prułam spod pach, bo okazało się, że trzeba było jednak mieszać motki. Jeden rękaw prułam raz, a drugi - dwa razy. A już po blokowaniu okazało się, że rękawy są za długie i trzeba je podpruć od dołu (z mieszanych motków! Arrrgh! Nawet B. zajęło to całe popołudnie!). No ale w końcu się udało, sweter jest i nosi się bardzo dobrze. Oto przed Wami Forest path:

No zadowolona jestem z niego, a co! Przyznam się szczerze, że jak go wyprałam, to byłam pewna, że będę pruć raz jeszcze, tym razem w pełni gotowy. W praniu tak się bowiem niesamowicie rozlazł, że aż się płakać chciało - dziewczyny uspokajały wprawdzie, że Arroyo pod wpływem wody zamienia się w budyń, ale nie wierzyłam i stresowałam się straszliwie.


Był to mój pierwszy sweter robiony od dołu i chociaż nie robiło mi się jakoś bardzo źle, to na pewno robiło mi się dziwnie. Ze mną to jednak jak z koniem mleczarza: jak się raz nauczyłam robić raglany od góry, to teraz wszystko inne wydaje mi się jakimś udziwnieniem, przekombinowaniem i cudowaniem. Nawet jeżeli racjonalnie wiem, że to nieprawda :)


Pierwszy raz w robocie tak intensywnie zmieniałam motki: ogarnęłam sobie sposób, żeby bez problemów zmieniać je co rząd. I zaiste, przy takich zmianach kolorów była to słuszna metoda. Polecam ją jednak tylko twardzielkom  zdolnym dziewuchom, które robią bez prucia. Rozplątać potem dwie nitki wymieszane w ażurze to naprawdę rozrywka dla hardkorowców.

Mój kalkulator nie oddaje, niestety, kolorów wełny, która jest miejscami ciemnozielona, zgniłozielona, granatowa, turkusowa i niemal czarna. Czyli, krótko mówiąc, naprawdę wymagająca mieszania. Nie sądziłam, że w takich ciemnych kolorach będzie mi do twarzy, ale po namyśle sądzę, że jednak się polubimy.


Wzór pochodzi z książki Botanical Knits autorstwa Alany Dakos i był moim drugim wzorem tej autorki. Robiło mi się bardzo dobrze, był też bardzo czytelny dla osoby, która pierwszy raz robiła sweter od dołu. Na pewno jeszcze sięgnę do innych publikacji Alany które właśnie niedawno kupiłam w nieprzyzwoitej ilości. Wam, oczywiście, też polecam - tylko z mniejszą ilością prucia.

Szczegóły:
Włóczka: Malabrigo Arroyo
Kolor: Vaa
Druty: 4,5 (a trzeba było użyć 4,0 albo 3,5, to pewnie mniej bym pruła, ale ćśśśśś)

21 comments:

  1. Fajny jest wzór i kolor tego sweterka. Wszyscy straszą tym mieszaniem motków... moje malabrigo sock już leży od 2 lat i czeka na sweter...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję Ci bardzo :) Mieszanie motków okazało się nie takie znów straszne w robocie, tylko to nieszczęsne prucie... Ale z drugiej strony kolorki Malabrigo są tak fajne, że chyba warto. Mam nadzieję, że i na Twojego socka przyjdzie dobra pora :)

      Delete
  2. Bardzo mi się podoba ten motyw liściasty, na pewno niedługo coś z nim zrobię :) Co do prucia, współczuję bardzo i wiem co przeżywasz - ja każdy swój sweter pruję przynajmniej kilka razy. Sweterek pierwsza klasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! :) Wzór polecam bardzo, ja zresztą w ogóle lubię wszelkie listki. A prucie chyba trzeba pokochać, niestety - na szczęście na koniec zostaje fajny udzierg, który wynagradza to jakoś :)

      Delete
  3. Piękny! I bardzo ładnie w nim wyglądasz. Ile włóczki zużyłaś ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Poszły mi na niego niecałe 4 motki.

      Delete
  4. Post jest naprawdę świetny i bardzo miło jest czytać i uzyskiwać informacje. สมัคร D2BET

    ReplyDelete
  5. • กำจัดขน
    • กระตุ้นการผลิตคอลลาเจนชูกระชับผิวหน้า (Tightening) เลือนหายไปริ้วรอยช่วยทำให้ผิวเรียบเนียน
    • รอยหลุมสิวตื้นขึ้นและก็รูขุมขนกระชับขึ้นผิวหน้าละเอียดและก็เรียบเนียน
    • รักษาสิวอักเสบรอยแดงจากสิวหรือเส้นเลือดฝอยที่ไม่ปกติ
    • ลดความหมองคล้ำผิวกระจ่างขาวสวยใสมองดูอ่อนกว่าวัย
    • กำจัดเส้นโลหิตขอดและก็เส้นเลือดฝอย
    • รักษาเส้นโลหิตขอดเล็กๆได้โดยไม่ต้องเสียเวล่ำเวลาผ่าตัด ไม่ต้องนอนพัก แต่ว่าบางทีอาจจำต้องทำต่อเนื่องกันบ่อยครั้งก็เลยจะได้ผลลัพธ์ที่ดี

    เลเซอร์ขนขา
    เลเซอร์รักแร้
    เลเซอร์บิกินี
    เลเซอร์ กำจัดขนหน้า
    เลเซอร์ กำจัดขน รักแร้

    ReplyDelete
  6. Nice images of sweater you share with us. Thanks for sharing, I also share the very interesting topic which is related to free PSN codes. For more detail visit

    ReplyDelete
  7. Incredible post! I am really getting prepared to over this data, is exceptionally useful my companion. Likewise extraordinary blog here with the majority of the significant data you have. I am sharing related topic which is most important on iTunes Gift card

    ReplyDelete
  8. Hello, I am a gaming enthusiast, recommend a good Robux site, where you get quick, cheap and safe get free Robux

    ReplyDelete
  9. This Is Really Useful And Nices Information. ลิ้งค์ ufabet
    This are such great articles. ลิ้งค์ ufabet This articles can help you to make some new ideas.
    https://soccersurfer98.hatenablog.com/entry/2020/09/02/132139?_ga=2.193217001.552343305.1598844608-1286484823.1596077192 I appreciate for reading my blogs.

    ReplyDelete
  10. I was very impressed by this post. Thank you very much for such an interesting post. Keep working, great job! click here visit here

    ReplyDelete
  11. Great post! I am actually getting ready to across this information, It's very helpful for this blog.Also great with all of the valuable information you have Keep up the good work you are doing well.click here
    Click Here

    ReplyDelete
  12. I maintain such information much. I was once seeking this specific information for a very long time. Many thanks and best of luck. I also have something for you. you can Check here

    ReplyDelete
  13. Your article is very good. Is an article that provides knowledge for living quite well
    wordpress
    ufa88kh.blogspot
    youtube
    SA GAMING

    ReplyDelete
  14. Found your post interesting to read. I cant wait to see your post soon. Good Luck for the upcoming update.This article is really very interesting and effective. And you can check Winrar a software for protect your files and data from damage.

    ReplyDelete
  15. Love it! Very interesting topics, I hope the incoming comments and suggestion are equally positive. Thank you for sharing this information that is actually helpful. I have somethimg new for you to compress and archive your data. Winrar .
    visit here

    ReplyDelete
  16. You're in point of fact a just right webmaster. The site loading velocity is amazing. It kind of feels that you're doing any unique trick. Also, The contents are masterwork. you have done a wonderful task on this topic! I am glad to share a brilliant post about BSL Shaders for minecraft. I hope you will really enjoy this shader pack. You can Download BSL Shader from here.

    ReplyDelete
  17. I am very interested in the articles that you serve. Provide enough knowledge for me. Thank you for sharing useful information, I also submit some important topic if you have time visit my blog dolphin emulator

    ReplyDelete